راهنما و منابع جدید انجمن مدرسین آمریکایی دیابت نقش مراقبت از دیابت را پر رنگتر کرد

اکتبر 16 2019 - انجمن مدرسین آمریکایی دیابت (AADE) امروز راهنما و منابع حمایتی جدیدی را منتشر کرد تا به متخصصان مراقبت های بهداشتی دخیل در مراقبت از افراد مبتلا به دیابت کمک نماید که مراقبتهای درمانی فرد محور را متناسب با نیازهای شخصی هر بیمار ارائه دهند.

این مقاله ی عملی جدید در مورد ملاحظات فرهنگی و سواد بهداشتی دیابت، نقش مراقبت از دیابت و آموزش متخصصین و تیم مراقبتی بزرگتر دیابت را برای ارزیابی و مدیریت سواد سلامت، سواد محاسباتی و داشتن اطلاعات کافی در مورد فرهنگ و حساسیتهای فرهنگی بیان می کند.

سواد سلامت افراد بر چگونگی پردازش و درک اطلاعات و خدمات بهداشتی و نحوه تصمیم گیری آنها برای سلامتشان تأثیر می گذارد. برای كاهش نابرابریهای بهداشتی كه از سواد بهداشتی ناکافی و پایین ناشی می شود، ارتباطات كتبی و شفاهی بین پزشک یا سایر ارائه دهندگان خدمات بهداشتی با فرد مبتلا به دیابت باید واضح و روشن باشد. این مقاله ی جدید شامل استراتژی های پیشنهادی است که متخصصان مراقبت های بهداشتی می توانند برای حل این مسئله از آنها استفاده کنند.

راهنمای جدید AADE همچنین آشنایی و مهارتهای کافی برای ارتباط با بیمارانی از فرهنگهای مختلف را در بر می گیرد، موضوعی که از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا تعداد افراد مبتلا به دیابت و پیش دیابت همچنان در ایالات متحده رو به رشد است .بسیار مهم است که متخصصان مراقبت های بهداشتی فراتر از درک فرهنگ یک بیمار عمل کرده و در ارائه ی مراقبت ها، حساسیت فرهنگی را در نظر گرفته و فروتنانه رفتار کنند، این موارد مفاهیم کلیدی هستند که در این مقاله توضیح داده شده است.

منابع پشتیبانی کننده توسط AADE به رسیدگی به مراقبت فرد محور برایآمریکاییان آفریقایی تبار، اسپانیایی تبار و سایر جمعیت ها که ممکن است بمنظور کسب نتایج بهینه، نیاز به ملاحظات فرهنگی داشته باشند، درنظر گرفته شده است. مراقبت فرد محور، از دید AADE ، ستونی برای تخصص در مراقبت و آموزش دیابت است، به این معنا که خدمات و ارتباطات باید بر اساس نیازهای هر فرد مبتلا به دیابت باشد تا منجر به بهبود نتایج درمان و بهبود ارتباطات بین ارائه دهندگان و بیمار شود.

متخصصان بهداشت و درمان که از نزدیک در مراقبتهای افراد دیابتی دخیل هستند، می توانند برای دسترسی به راهنما و منابع جدید AADE به آدرس زیر مراجعه کنند:

 DiabetesEducator.org/CulturalCompetency

منبع:

American Association of Diabetes Educators

https://www.news-medical.net/news/20191016/AADEs-new-guidance-and-resources-detail-the-role-of-diabetes-care.aspx